Skocz do zawartości
Centrum gier Lion Project

doskonalenie łapania pokemonów


Tomi Łapi

  

11 użytkowników zagłosowało

  1. 1. czy jetes za wprowadzeniem poprawki



Rekomendowane odpowiedzi

http://lion24.pl/topic/7120-szansa-na-schwytanie/?hl=szansa

 

I podpowiedź jak samemu sobie przeliczyć szanse schwytania:

http://lion24.pl/topic/574-szansa-na-schwytanie/?p=3653

 

Do tego przeliczanie procentów:

1/125 *100% = 0.8%

 

Myślę jednak, że informacja "Jedna na 125 prób złapania powinna się powieść" (bo tak można odczytywać ten ułamek) jest bardziej intuicyjna i wygląda przyjemniej, niż ułamki procentów ;)

Odnośnik do komentarza

Kiedyś też o tym pisałem na chacie, więc jak najbardziej za. Dla niektórych przedstawienie procentowe łatwiejsze jest do pojęcia niż "Jedna na 125 prób złapania powinna się powieść" ze względu, że często bywa właśnie "Jedna na 125 prób złapania powinna się powieść, a ja rzuciłem 200 pokeballi i nie wpadło, więc o co tu chodzi?". A jak jest procentowo to przedstawione, to widzisz, że przykładowo masz mniej niż 1% i już każdy debil wie czemu niekiedy i w tysiąc balli coś nie wpadnie.

Odnośnik do komentarza

1/125 mówi w sumie niewiele. Brzmi tak, jakby na każde 125 osób jedna na pewno trafiała. Jak z kinder niespodzianką, niby najlepsza figurka w co piątej ale tak naprawdę można kupić 100 jajek i nie trafić. Jak widzi się 10% to wiadomo, że więcej to mówi niż 1/10 albo 10/100 i jest bliższe prawdy.

 

Pozostaje kwestia korzenia (tak odnośnie problemów z liczeniem). Może warto zmodyfikować jego działanie albo opis tak, żeby nie było wątpliwości jak działa? "wzrosną o 30%" tak naprawdę nie mówi w żaden sposób, że nie mogą z 70% wzrosnąć do 100%. Ten temat będzie wałkowany w nieskończoność, bo każdy widząc taki opis pomyśli, że te szanse dosłownie wzrastają o 30%. Pozbyć się ułamków, uporządkować kwestię procentów.

Odnośnik do komentarza

Devu, wiki ma cel podobny do poradników. W głównej części gry nie może być wszystko od góry do dołu (wiki to też jej część, informująca, pomagająca). Forma procentowa już teraz sprawia niektórym kłopoty, nie pamiętasz propozycji Zokoraa? Ułamek może i nie mówi całej prawdy, ale forma "możesz złapać jeden na sto" jest dla młodszych bardziej zrozumiała niż "jeden procent".

 

Chcesz pełną rozpiskę jak działają procenty przy każdej karcie Pokedexu? (ponad 1000)

Odnośnik do komentarza

Wiem, jak mam czas i na czacie jest dosc spokojnie to staram sie coś ruszyć. Wiki jest częścią gry.

 

Mamy takie bonusy (na zwykłe poki oczywiscie):

1) Korzeń

2) premka

3) generacja

4) greatball

5) ultra

6) arcy

7) night

 

Co da nam ze 40 kombinacji, dość długi tekst nam wyjdzie dla każdej z co najmniej pięciuset kart ;) Ale samo przełożenie ułamka na % (wyświetlany po najechaniu myszka), tym co go chcą, się przyda.

Odnośnik do komentarza
 

Devu, wiki ma cel podobny do poradników. W głównej części gry nie może być wszystko od góry do dołu

Zgadza się, ale no bez przesady, by z najmniejszą pierdołą lecieć na wiki, gdzie akurat takie coś, to nie problem zrobić. A nawet nie problem dać i tak i tak...

 

 

Wiki jest częścią gry.

A hamburger jest częścią każdego Amerykanina...

Odnośnik do komentarza

Co do "wzrostu o 30%" - zapis jak najbardziej poprawny, niestety błędnie rozumiany. Bo 70% + 30% to już wzrost o 30 punktów procentowych, wzrost 70-procentowych szans o 30% to 91% :)

 

W gruncie rzeczy jak tak na to spojrzeć, muszę przyznać rację - 1/125 nie mówi jasno, że i w 300 można nie złapać. Czy procenty mówią? Właściwie tak, bo procenty jakoś automatycznie mówią mi, że "Każdy rzut ma 10% szans na powodzenie". Nie 10% rzutów się powiedzie, ale szansa dla każdego rzutu osobno.

Tylko że jak by wyglądały te procenty u nas? 1/125=0,8%; 1/350=~0,29%. Niezbyt zachęca do łapania, co? ;)

 

Generalnie nie dogodzimy wszystkim. Do jednego bardziej przemówią procenty, do drugiego ułamki.

Odnośnik do komentarza

więc od biedy można by faktycznie z tym najechaniem na ułamek pokazać %.. I tak wydaje mi się, że wiele osób to przerośnie ;)

 

Kurczaczek.. Kiedyś grałam w pewne MMORPG, gdzie szanse były pisane i w ułamkach, i w procentach. I jakoś dla wszystkich było logiczne, że 1/793 to marny drop ale i tak lepszy, niż 0,0117%..

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Przeglądając tą stronę akceptujesz naszą politykę prywatności. Przeczytaj więcej: Polityka prywatności