Skocz do zawartości
Centrum gier Lion Project
Wuki

Wymóg dbania o psy

Wymóg dbania o psy  

3 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy chcesz, żeby gra wymuszała na graczach odpowiednie zajmowanie się psami?

    • Tak
      1
    • Nie
      1
    • Nie w ten sposób...
      1


Rekomendowane odpowiedzi

Zanim przejdę do rzeczy - tak, wiem, że ma wejść automatyczne postarzanie, jednak nie do końca rozwiązuje ono problem, który chcę poruszyć. Tak, wiem też, że sama obecnie robię coś, czego zabroni mi mój pomysł, nie mam zamiaru uprzykrzać gry, a rozwiązać problem rynku i lagów, a może też więcej. Nie wiem jak jest zbudowane Doggi od skryptu, więc nie bijcie za niemożliwość wykonania xD

Obecnie dbanie o psy praktycznie nie istnieje, sprowadza się do pilnowania szczepienia i odrobaczenia, żeby tylko nie zachorował, a wszelkie inne potrzeby zapewnia się, kiedy są wymagane - do konkursu, wystawy, rozmnożenia. Sprawia to, że pies może chodzić o głodzie kilka miesięcy, bo chcemy go tylko postarzyć. Nie musi wychodzić, jeść, bawić się, kąpać. Mój zamysł polega na kilku rzeczach. Po pierwsze, nieklikanym psom spadałyby potrzeby, a nie tylko leciał wiek w górę. [Gracz loguje się w poniedziałek, klika 2 z 3 psów. Po tygodniu przez autopostarzanie pies 3 jest oznaczony jako nieklikany. Wraz z każdym dodawanym miesiącem potrzeby psa są niższe o 5/10/20%.] Po drugie, każda potrzeba ma minimalny poziom, z którym pies może przejść postarzanie o miesiąc/lub minimalny poziom, poniżej którego potrzeba nie może spaść, w przeciwnym wypadku choruje. [Kilka razy pod rząd całe 100% energii spędzamy na spacerach -> potrzeba głodu spadła poniżej 20% -> pies choruje na niedożywienie.] Tutaj zaczepię o autopostarzanie - jeśli się mylę, to mnie poprawcie - wystarczy jakkolwiek kliknąć psa, żeby nie został oznaczony jako [NIEAKTYWNY], co za tym idzie nie muszę się tymi psami zajmować, wystarczy, że raz na tydzień pogłaszczę je raz. Jednokrotne pogłaskanie psa nic mnie nie kosztuje, a to sprawia, że magazyn psów dalej może sobie wegetować na moim profilu. Pełna opieka nad psem generuje koszty, co mam nadzieję sprawi, że gracz będzie trzymał tylko tyle psów, ile faktycznie potrzebuje i ile może utrzymać. Tym samym większego sensu nabrałoby robienie dużej ekipy hodowlanej, gdzie dzielimy się obowiązkami. Po trzecie, (tu mam największe wątpliwości czy jest to możliwe, ale cóż) pies, którym zajmujemy się źle, traci na charakterze. Dostaje minusy do posłuszeństwa, towarzyskości, wytrzymałości. Dobrze byłoby tu wprowadzić dodatkowe cechy, które by natomiast narastały: agresja, płochliwość, chorowitość. Byłyby też związane z rodowodem, chowem wsobnym itp. Agresywny pies mógłby zostać zdyskwalifikowany z wystawy/konkursu, za co otrzymałoby się karę, wypadałyby mu negatywne eventy przy spacerze i opiece - mandaty, weterynarz (lekarz dla gracza? xD), "policja dla zwierząt" robiąca nam inspekcję w hodowli. Można by też wynająć tresera, który zredukuje dwie pierwsze negatywne cechy psa za dgl/bony.

Prawdopodobnie bardziej nadaje się to do Doggi 2.0, ale tak jak mówiłam, nie znam możliwości modyfikacji kodu, mogę się tylko domyślać, że prościej to budować na nowym, czystym serwerze.

Mam nadzieję, że niczego nie pokręciłam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Ostatnio strasznie dużo się udzielam w propozycjach, ale co tam. Nie zjedzcie mnie. :P 

47 minut temu, Wuki napisał:

Po pierwsze, nieklikanym psom spadałyby potrzeby, a nie tylko leciał wiek w górę. [

Myślę, że to i tak się stanie. Jeżeli szczeniak (a zazwyczaj to ich jest najwięcej nieklikanych, mam takie wrażenie) nie ma szczepienia i odrobaczenia, choruje po niecałym miesiącu. Lecą mu potrzeby na łeb i szyję, roku nie dociągnie. O ile Szef o to zabrał, to w 2.0 przy automatycznym postarzaniu będzie tak samo. Ta część nawet mi się podoba.

Natomiast wątpliwości i to spore mam do tego pomysłu:

49 minut temu, Wuki napisał:

Po drugie, każda potrzeba ma minimalny poziom, z którym pies może przejść postarzanie o miesiąc/lub minimalny poziom, poniżej którego potrzeba nie może spaść, w przeciwnym wypadku choruje.

W tej wersji nie miałoby to sensu. Szkolenie psa byłoby wtedy niemożliwe. O ile głód raczej nie grozi przez dawanie smaczków, to reszta potrzeb leci w dół. Musiałyby zajść spore zmiany w systemie szkoleń i opieki, aby w jakiś sposób to funkcjonowało. Nie wiem, może w drugiej wersji będzie to inaczej zbudowane i bardziej realistycznie. Ale na obecną to chyba za duże zmiany. 

Trzeci pomysł wygląda na bardzo skomplikowany, ale nie mówię, że zły. Wiemy już ze stopki o 2.0, że będą zmiany i utrudnienia jeśli chodzi o hodowlę, choroby genetyczne itp. Może akurat pomysł policji dla zwierząt i tresera wydaje mi się nieco abstrakcyjny, ale na pewno jakieś utrudnienia by się przydały. :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Akurat tego ze szczeniakami nie sprawdzałam, ale jeśli tak, to super xD

Faktycznie, ze szkoleniem byłby największy problem, zwłaszcza przy psach, którym idzie to po 3-4%. Teoretycznie można by zmniejszyć "koszt" szkolenia w innych potrzebach (w sensie, żeby wolniej spadał spacer itd.), ale nie wiem czy to by wtedy spełniało swoją funkcję. Równie dobrze mogłoby się okazać ułatwieniem i zamiast psa z 0 spaceru, byłby niewielkim kosztem pies z 50.

Jeśli bierzemy cechy negatywne, to fakt, byłby skomplikowany xD Ale minusy do charakteru już są, myślę, że zwiększenie ich ilości nie byłoby dużym problemem. Pytanie tylko - jak, bo wprowadzanie algorytmu, który kontroluje opiekę nad psem, to już jest kłopot. Mógłby być minus do charakteru przy chorobie psa, a choroba wyskakująca przy niskiej wartości statystyki, ale tu znowu wracamy do tresury... xD

Danonek lubi to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jestem na nie z prostego względu, a raczej kilku. Po pierwsze, jeśli gracz psa nie klika od długiego czasu to raczej pies go ani trochę nie obchodzi, więc taka funkcja nie miałaby sensu. Chociaż nie zaprzeczę, nie mam nic przeciwko, aby tak się działo. Co do drugiej części, totalnie mnie to nie przekonuje. W obecnej części gry taki zabieg doprowadził by do tego, że szkolenie psa byłoby totalną masakrą i zajmowało by zbyt dużo czasu, szczególnie w przypadku psów z niską inteligencją. Co do doggi 2.0.; szczerze mówiąc ciężko mieć jest zdanie, bo nie wiemy jak system potrzeb będzie tam wyglądał. Ale weź pod uwagę, że to nie będzie całkiem inna gra i myślę, że może być bardziej podobna do obecnej wersji niż wiele osób się spodziewa. Nie mam pojęcia, jak musiałby zostać zmieniony system potrzeb, żeby dało się pomysł wprowadzić. Pominę tych treserów i wszystko, bo to wogóle wydaje mi się strasznie niepotrzebne, wymuszone i w przypadku realizacji irytujące.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Nie jest bez sensu. O to właśnie chodzi, że w profilach zalegają tony nikomu niepotrzebnych psów, zamulają serwer i zapychają rynek.

Co do szkolenia - już mówiłam, wygląda na to, że macie rację. Teraz tylko wtrącę na marginesie, że... Cżelendż akcepted xD Spróbuję wytresować rocznego psa tak, żeby żadna jego potrzeba nie spadła poniżej tych 20% (257 char, żeby nie było) i zobaczę jak to wygląda w praktyce.

Wiem, że o 2.0 niewiele wiadomo, ale podejrzewam, że będzie wyglądać podobnie. Przynajmniej tyle mogę wywnioskować ze starych screenów. Też nie wiem, jak mógłby być zmieniony system i jakie mamy możliwości, ale nie w naszej gestii leży o tym gdybać. Niech Admin popatrzy, niech skrytykuje i sam osądzi, co jest wykonalne.

Nawet jeśli tylko nieaktywne psy umierałyby na zasadzie podobnej co szczeniaki, to już byłabym szczęśliwa, ale 4-6 tygodni dla dorosłych to wciąż sporo (liczę tylko odrobaczenie, bo ono spada szybciej).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
17 godzin temu, Wuki napisał:

Nie jest bez sensu. O to właśnie chodzi, że w profilach zalegają tony nikomu niepotrzebnych psów, zamulają serwer i zapychają rynek.

Co do szkolenia - już mówiłam, wygląda na to, że macie rację. Teraz tylko wtrącę na marginesie, że... Cżelendż akcepted xD Spróbuję wytresować rocznego psa tak, żeby żadna jego potrzeba nie spadła poniżej tych 20% (257 char, żeby nie było) i zobaczę jak to wygląda w praktyce.

Wiem, że o 2.0 niewiele wiadomo, ale podejrzewam, że będzie wyglądać podobnie. Przynajmniej tyle mogę wywnioskować ze starych screenów. Też nie wiem, jak mógłby być zmieniony system i jakie mamy możliwości, ale nie w naszej gestii leży o tym gdybać. Niech Admin popatrzy, niech skrytykuje i sam osądzi, co jest wykonalne.

Nawet jeśli tylko nieaktywne psy umierałyby na zasadzie podobnej co szczeniaki, to już byłabym szczęśliwa, ale 4-6 tygodni dla dorosłych to wciąż sporo (liczę tylko odrobaczenie, bo ono spada szybciej).

Jeśli będzie jak mówi Dante to dla mnie pomysł bez sensu. A no i oprócz szkolenia trzeba jeszcze dobrej płodności. Ja, żeby wygrywać wystawy zapisuję psa na 40 konkursów i więcej, później na wystawy. A nawet jeśli byłoby to 20 konków, to już z 1 rok i 7 miesięcy. W reszcie przypadków chyba przyznałaś rację, więc zostawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Przeglądając tą stronę akceptujesz naszą politykę prywatności. Przeczytaj więcej: Polityka prywatności