Skocz do zawartości
Centrum gier Lion Project

Problem z ilością psów w grze i gospodarką rynku


Tasak

Problem z ilością psów w grze i gospodarką rynku   

21 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Problem z ilością psów w grze i gospodarką rynku

    • Jestem za
      19
    • Jestem przeciw
      1
    • Fajny pomysł, ale zrobiłbym/zrobiłabym to trochę inaczej (uzasadnienie w komentarzu).
      1


Rekomendowane odpowiedzi

Wrzucam pomysł Kalypso.

Cytat

LORE
W Doggi wcielamy się w hodowcę psów. Z tego wynika, że każdy gracz jest hodowcą i gdy sprzedajemy psy to właśnie... do hodowli. Do rozmnażania. A z własnego doświadczenia wiem, że w hodowli 99% psów idzie na kanapę, nie do innych hodowców. Znika na stałe z rynku i tyle. Można byłoby więc wprowadzić to i tutaj... dopasowując oczywiście do realiów gry. 

Wirtualni klienci
W zakładce "moja hodowla" powstałby dodatkowy pokój. Pokój dla gości, w którym co jakiś czas, losowo pojawialiby się klienci, którzy chcieliby dostać od hodowcy psa. Mieliby różne wymagania: niektórzy mogliby chcec psa, inni sukę, inni husky'ego, inni psa z dużą inteligencją, a jeszcze inni konkretnego mieszańca, albo psa rzadkiej rasy. Hodowca mógłby od razu odmówić uznajac, że nie ma takich psów, albo spośród swoich wybrać psa dopasowanego do opisu. Jeśli ten by odpowiadał klientowi tyn odchodziłby zadowolony, dając nam jakiś prezent, czy to w postaci pieniążków, karmy, czy czegokolwiek innego. Najlepiej losowo, zależnie od poziomu trudności zadania.
Pies nie zniknąłby zupełnie z Doggi - sprawa miałaby się tak trochę jak z psami, które odeszły. Właściciel nieznany, pies w rękach prywatnych. Po jakimś czasie ewentualnie mógłby "odejść".

Sporo pracy
No tak, to wymagałoby pewnej ilości pracy. Pomijam samo pisanie kodu, bo na tym się nie znam zupełnie.

Przede wszystkim, by wszystko ładnie wyglądało wymagałoby to zrobienia odpowiedniej grafiki. Tu mniej więcej "plan" jakby to mogło wyglądac: KLIK. Pokój raczej byłby niezmienny, ale zdecydowanie byłabym za zrobieniem kilku wersji ludzi przychodzących do hodowcy. Będzie ciekawiej :)

Poza tym mam dwa pomysły (które można połączyć) dotyczące sposobu, w jaki klient szukałby psa.
Po pierwsze, przychodzi klient, mówi "chce psa" i pod spodem mamy tabelkę z informacjami jaki ma być. Wersja łatwiejsza: wymaga napisania kilku tekstów dla ludzi, reszta generowałaby się losowo. Hodowca ma jedną szansę na dobór odpowiedniego psa.
Po drugie, przychodzi klient, opowiada o sobie i mówi SŁOWNIE jakiego psa chce, np. Jestem Kasia, lubię jeździć na rowerze i szukam psa, który byłby dość duży. W tym momencie hodowca musi domyśleć się jaki to ma być konkretne pies i np. ma 2-3 próby na przedstawienie psa klientowi. Jeśli nie trafi w jego gusta, klient odchodzi. Wersja trudniejsza do zrobienia: tekstów na start musiałoby być klika (do każdego przy tym mogłoby być kilka wersji, np. wersja A to psy o wzroście 55-60, wersja B 60-70 itd.), poza tym musiałoby ich przybywać.
W przypadku obydwu wersji jeśli osoba nie podziękuje klientowi i da mu złego psa, który mu się nie spodoba mogłaby zostać ukarana, np. poprzez pogorszenie się opinii publicznej hodowli, co mogłoby sprawić, że ludziki pojawiałyby się rzadziej.

Co by to dało?
Po 1 - fajna rozrywka dla graczy, gdy w grze nic innego nie da się już zrobić, urozmaicenie gry ;)
Po 2 - trochę psów idzie w eter, nie zaśmiecają giełdy
Po 3 - wzrasta sprzedaż psów, bo nie wątpię, że część osób kupowałaby psy, które odpowiadałyby opisowi, by mieć szansę na zdobycie jakiejś cennej nagrody :) W końcu wszyscy uwielbiamy loterie :D

 

Odnośnik do komentarza

Pomysł sam w sobie nie jest zły, ale:

1. gdyby przyszedł mi gość i zechciał ON - to sprawa prosta, nie mam takiego, do widzenia
2. gdyby zechciał labradora, to musiałabym spośród kilkunastu psów wybrać jednego, mając nadzieję, że nie zwróci mi go, bo on jednak marzył o czarnym a nie biszkoptowym (i hodowla straci klientów) 
3. gdyby zechciał łaciatego mieszańca o wzroście 60 cm z dużą ilością punktów posłuszeństwa i wysoką odwagą - to mając do przejrzenia 700 psów od razu mówię mu... do widzenia

Z kolei gracz, który ma małą ilość psów będzie miał problem z doborem psa, bo po prostu nie ma z czego wybierać i wszystkim klientom będzie musiał mówić "do widzenia". Może kupić psa pasującego do oferty? Może i mógłby, ale on zwykle nie ma kasy...i po co miałby psa kupować? żeby go oddać, dostając w zamian np.karmę?

Pewna też jestem, że od razu forum i chat zostałyby zasypane pytaniami : czy mój pies pasuje do oferty?

Moim zdaniem za dużo zamieszania, a efekt niewielki. Ale to tylko moje zdanie :)

Odnośnik do komentarza

Miałam tu się nie rejestrować, ale jednak... mi się nudzi. Więc odpowiem na wątpliwości.

Życie nie jest fair, a gry nie są po to, by zawsze było łatwo, lub by zawsze zadanie było wykonalne. 

Przede wszystkim, pierwsza, łatwiejsza opcja zakłada, że masz podane na tacy jakiego psa chce klient. Jest napisane, że chce labladora? To jest jego jedyny wyznacznik i tyle. Jeśli się pomylisz przez niedopatrzenie no to... nie jest to błąd gry. Tak samo szczeniaki możesz stracić, jeśli nie zwrócisz uwagi na statystyki suki.

Jeśli nie chce Ci się szukać psa  - nikt nie zmusza Cię do udziału w tej zabawie. Możesz sprawę olać, albo czekać, aż będzie Ci się na tyle nudzić, że go poszukasz.

Jeśli nowy gracz ma problem z doborem psa to jak wyżej: albo czeka (w tym przypadku na narodzony odpowiedniego), albo szuka psa na sprzedażach. Nie od razu Rzym zbudowano: osiągnięć nie robi się w ciągu 5 minut, prawda? Poza tym ta zabawa stworzona byłaby z myślą o osobach, które już coś hodują. Jeśli taki raczkujący gracz chce tryhardować nikt mu nie broni, ale to jego sprawa. Dostanie karmę i straci? Sam ryzykował, miał tego świadomość. Nie traktujmy też gracza jako idiotę, nawet, jeśli założymy że ma 10 lat. 

 

Co do pytań na forum.

Znów, jeśli wykorzystana byłaby tylko opcja pierwsza co do wyboru psa powstanie tego typu pytań byłoby absurdem.

Jeśli chodzi o drugą opcje - owszem, pojawiałyby się. Ale moim skromnym zdaniem, ruch na forum to dobra sprawa ;) Dzięki nim gra buduje społeczność, gracze poznają się... cóż w tym złego? 

Odnośnik do komentarza

Jak dla mnie to te psy mogłyby nawet znikać, mam wystarczająco dużo trupów szlajających się po rodowodach juz :P Nie zaśmiecajmy tego serwera jeszcze bardziej, po co trzymać informację o psach które oddaliśmy klientom z rok temu?

A pomysł supportuję, szczególnie w połączeniu z tym wcześniejszym z pracami. Mogłyby działać jednocześnie, więcej hajsów dla nas.

Odnośnik do komentarza

Pomysł sam w sobie jest moim zdaniem świetny :) Ja to widzę tak...

Na stronie "Moja hodowla" pojawia się zakładka "Moi klienci".
Klienci pojawiali by się w liczbie 1-3 (więcej niż 3 na raz to według mnie za dużo), przedstawialiby swoje wymagania dotyczące psa i ile chcieliby za niego zapłacić (im więcej postawionych wymagań tym więcej gracz może zarobić).

Dostępne byłyby dwie opcje. Jedna, która dawałaby możliwość wyszukania odpowiedniego psa. Sprzedawanie mogłoby wyglądać podobnie do oddawania psa do schroniska: po naciśnięciu przycisku "Sprzedaj psa" pojawia się lista psów, pod każdym jest przycisk "Sprzedaj", a po naciśnięciu przycisku pojawia się komunikat "Czy na pewno chcesz sprzedać tego psa? Pamiętaj, że tej akcji nie można cofnąć". Jeśli pies będzie spełniał wymogi klienta, pojawi się komunikat "Pies został przekazany klientowi i trafi do nowego domu. Otrzymałeś xxx doglarów". Jeśli pies nie będzie spełniał wymogów klienta, pojawi się komunikat "Pies nie spełnia warunków sprzedaży" i będziemy mogli wybrać psa jeszcze raz (najlepiej by było, gdybyśmy mogli wybierać ile chcemy, bez żadnych konsekwencji, ale nie wiem, czy nie byłoby to zbyt łatwe).
Druga opcja to odmowa. Pojawia się przycisk "Odmów sprzedaży". Po kliknięciu pojawia się komunikat "Czy na pewno chcesz odmówić sprzedaży? Pamiętaj, że tej akcji nie można cofnąć". Jeśli zdecydujemy, że na pewno nie chcemy sprzedawać psa/nie mamy psów spełniających warunków sprzedaży pojawiałby się komunikat, no nie wiem, "Klient odszedł do domu z pustymi rękami" (nie umiem wymyślać komunikatów xd) i klient znikałby z zakładki.

Kolejny klient pojawiałby się np. w ciągu tygodnia czy dwóch.

Co do sposobów proszenia (?) o psa to chyba lepiej, gdyby wyświetlał się komunikat "Poszukuję psa..." i wymienione cechy, np. rasy owczarek niemiecki, odważnego, o umaszczeniu czarnym, o umaszczeniu, w którym przeważa biały, o wzroście 60-70cm itd. Można by też podzielić klientów na łatwiejszych i trudniejszych. Łatwiejsi podawaliby warunki bardziej sprecyzowane i w mniejszej ilości, ale dawaliby mniej pieniędzy, a trudniejsi dawaliby więcej dosyć nieprecyzyjnych warunków i więcej kasy, np.
Klient łatwy - Poszukuję psa rasy labrador. I Cena: 200$dgl
Klient średni/łatwy - Poszukuję psa rasy owczarek niemiecki, o umaszczeniu złoty z siodłem, z czarnym. I Cena: 800$dgl
Klient średni/trudny - Poszukuję pieska o umaszczeniu, w którym przeważa czekoladowy, o wzroście 60-70cm, o wysokiej inteligencji. I Cena: 1200$dgl.
Klient trudny - Poszukuję suczki w wieku min. 2 lata, o umaszczeniu złoty z maską, z czarnym, średniej wielkości, do konkursów agility. I Cena: 2000$dgl
Dobrze by było, gdyby, przynajmniej w przypadku psów rasowych, komunikaty były sprecyzowane. Bo trudno znaleźć np. takiego basenji o umaszczeniu srebrno-szarym czy border collie o wysokiej odwadze i wzroście 55cm. Dobrze, jeśli cena za psa zależałaby też od ilości psów danej rasy w grze i statusu rzadkiej rasy.

Najlepiej, jeśli psy byłyby usuwane na amen. Serwer nie byłby zapychany niepotrzebnymi stronami psów, którymi i tak nie będziemy się więcej interesować.

Wszystkie komunikaty, przyciski, ceny i opisy są przykładowe.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Przeglądając tą stronę akceptujesz naszą politykę prywatności. Przeczytaj więcej: Polityka prywatności