Skocz do zawartości
Centrum gier Lion Project
Annyonne

dziedziczenie doświadczenia

dziedziczenie doświadczenia  

28 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy szczeniaki powinny dziedziczyć % doświadczenia rodziców?



Rekomendowane odpowiedzi

Propozycja: jakiś procent doświadczenia rodziców dziedziczyłyby szczeniaki. Teraz nie mają z tego nic.

Korzyści:

* Zyskałyby psy, których gracze wysyłają na konkursy.

* konkursy zyskałyby uczestników

* organizatorzy konkursów zyskaliby zarobek

* większa część graczy "doceniłaby" podnoszenie doświadczenia u psów


Tu taka dodatkowa uwaga : psy rasowe mogłyby mieć większy %. Może wtedy bardziej rozwinęłyby się "zapomniane" rasy?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jestem zdecydowanie na nie.

Gdyby jakiś % doświadczenia się dziedziczył, to psy w 5-6 pokoleniu na starcie miałyby już doświadczenie od rodziców, czyli od razu wygrywałyby konkursy. Poza tym kolejnemu potomstwu dziedziczył by się coraz wyższy % doświadczenia, i w końcu doszło by do tego, że psy rodzące się mały by full doświadczenia. Wtedy początkujący gracze lub psy, które nie są z czołówki rankingu rasy nie miały by szans na wygrywanie konkursów, a chyba nie chodzi w tej grze o zawężenie kręgu graczy, którzy mają szanse coś osiągnąć. Wtedy też byłoby bez sensu kupno psów na konkursy, bo nie miały by szans z hodowlankami, które po prostu z automatu dziedziczyły by doświadczenie.

Wtedy konkursy całkowicie straciły by sens, byłyby nieopłacalne. Stało by się to samo, co z wystawami - jedna rasa opanowała by konkursy, bo dziedziczyła by ogromne doświadczenie, inne nie miały by szans, bo albo miały by za niski charakter, i nawet to doświadczenie by się nie nabiło przez wiele pokoleń, albo po prostu jakiś gracz by tak bardzo odskoczył, że nie było by szans go dogonić.

Jak już chcecie, żeby doświadczenie było ważne w grze, lepiej żeby zwiększało % dziedziczonego charakteru - np. jak normalnie dziedcziczy się +2, to na przykład co każde 100 pkt. doświadczenia dodawałby się bonus +0,1 do charakteru.

Shakya lubi to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Z niezrozumiałych dla mnie powodów, część graczy DG nie chce się zalogować na LP, a propozycje zmian można zamieszczać tylko tu. Gdyby zalogowali się, mieliby możliwość wpisywania swoich pomysłów oraz brania udziału w dyskusjach dotyczących zmian.

Podaję tu propozycje z listy na DG, nie moje. Liczę na wypowiedzi tych, którzy chcą się wypowiedzieć w temacie, uściślić, sprostować, wyjaśnić, zaprzeczyć lub poprzeć. 

Ja tą propozycję rozumiem tak:

Doświadczenie rośnie każdemu psu biorącemu udział w konkursie bez względu na to czy wygrał czy nie, również bez względu na poziom charakteru. To doświadczenie może uzyskać każdy pies, czy jest z hodowli, czy nie. Procent dziedziczenia doświadczenia miałby być niewielki, ale zyskałyby go i psy z małym charakterem i z dużym. Pies z małym charakterem i tak ma problem z wygraniem konkursu, a teraz zyskałby trochę na start, co wynagrodziłoby gracza za zapisywanie rodziców szczeniaka do konkursów. To może być % dodany do charakteru lub do doświadczenia, procent niewielki.

Teraz już jest tak, jak pisze Czake - konkursy są opanowane przez psy z dużym charakterem i dużym doświadczeniem, ale tak jest zawsze przed "zaprzęgami", potem się to uspokoi. Nie jest tak, że tylko psy z hodowli wygrywają konkursy, bo mają duże doświadczenie. Przecież wszyscy gracze z rankingowymi psami nie "rzucają" codziennie wszystkich psów do konkursów. 
Mam psy "normalne", wcale nie rankingowe i spokojnie wygrywają konkursy. Gdyby dziedziczyły ciut tego doświadczenia (w jakikolwiek sposób) miałabym lepsze psy w kolejnych pokoleniach i większe szanse w konkursach, mimo, że psy z wyższym też by miały. Mogłabym skorzystać z konkursów, gdy tamtych nie będzie, a miałabym bonus za zapisywanie na konkursy. Szczególnie, że jest szansa na zwiększenie ilości rodzajów konkursów oraz ilości konkursów organizowanych przez gracza.

Na pewno zyskałyby "zapomniane" rasy. Mają tak niskie charaktery, że bardzo ciężko z nimi pracować i w zasadzie nikt nie chce tego robić. 

Aby ograniczyć nieco to "nabijanie" można by było ten procent doświadczenia dodawać malejąco, czyli np. do 100 pkt więcej, a za 200 mniej, za 300 jeszcze mniej ? Nie wiem, czy to dobry pomysł :wacko:

Może rzeczywiście cała ta propozycja nie jest najlepsza - ale właśnie po to nad nią się tu dyskutuje. 

Pies startowy początkującego gracza i tak właściwie nie ma szans na wygranie konkursu, A w grze zawsze będą gracze, których celem jest tylko jak najszybsze nabijanie czy to charakteru, czy to doświadczenia...Z nimi nikt nie ma szans ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Możnaby to ograniczyć, przykładowo pies nie może odziedziczyć więcej doświadczenia niż 10% jego charakteru. Wtedy nie dałoby się tego doświadczenia nabijać w nieskończoność, a zawsze to jakiś bonus na start.

Podoba mi się ta koncepcja ze zwiększaniem dziedziczonego charakteru, ale 0,1 to za mało żeby komukolwiek chciało się w to bawić. Byłoby fajnie jeśli rozmnażając wyexpione psy dało się osiągnąć skok charakteru +4 zamiast zwykłego +2, wtedy faktycznie byłaby jakaś motywacja do konkursowania. Na przykład niech dziedziczą punkt więcej za każde 200 doświadczenia u rodzica ale nie więcej niż dwa? Wtedy możnaby krzyżować matkę która ma 200 z ojcem 200, albo matkę 0 z ojcem 400, albo odwrotnie D:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Moim zdaniem pomysł na dziedziczenie doświadczenia w ogóle nie jest trafiony - nawet, gdy ograniczymy dziedziczony % doświadczenia, to porównajcie sobie np. rasę maltańczyk (charakter >200) i psy Darii (prawie 700). Nawet ograniczenie +10% charakteru u maltańczyków dodawałoby +20, u darii +70 (50 punktów różnicy). Poza tym gracze, którzy nie chcieli by bawić się w hodowlę pokoleniową psów dla doświadczenia, znacznie by stracili.

Paws, weź pod uwagę to, że gdyby odsetek bonusowego dziedziczenia charakteru był duży od dużego doświadczenia, rasy porzucone w ogóle nie miały by szans na podbicię się choć trochę na wystawy. Wtedy psy z czołówki dostawały by od razu +3 czy +4, a rasy porzucone do końca życia psa z charakterem 200-300 nie wyexpiły by się do 100 doświadczenia. Wtedy też zatarła by się granica między psami na konursy a hodowlanymi - hodowlanki Darii radziły by sobie lepiej, niż psy na konkursy z giełdy.

(przepraszam, że daję przykład mieszańców, ale tak najlepiej zobrazować to, jaką przepaść by ta zmiana stworzyła)

Rozumiem, że chcecie podnieść znaczenie doświadczenia, ale ten pomysł jest serio nie trafiony ;_;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Ja wiem że rasy porzucone nie miałyby szans, ale z drugiej strony - czy teraz mają szansę? Najlepszy mops w grze ma 246 pkt charakteru, to 27 pokoleń żeby dobić chociaż do tego nędznego 300. Co musiałabyś zrobić żeby mopsiki znowu były atrakcyjne? Dawać dotacje unijne na każdy miot? xD Może to by przekonało graczy, bo w tej chwili ich hodowla jest kompletnie nieopłacalna i wcale mnie nie dziwi że nikt ich nie chce klikać. To 200 doświadczenia o który mówiłam możnaby swobodnie modyfikować i dostosować do charakteru psa - burdelki dostałyby więcej, mopsy dostałyby mniej. Najlepiej znowu to wyznaczać procentowo dla każdego psa. A przy skoku +4 14 pokoleń do 300 brzmi mi lepiej niż 27.

19 minut temu, Czake napisał:

Wtedy też zatarła by się granica między psami na konursy a hodowlanymi - hodowlanki Darii radziły by sobie lepiej, niż psy na konkursy z giełdy.

A tego to nie rozumiem, rasowe psy do konków nie biorą się przypadkiem z odrzutów po pokoleniach? D: Moim zdaniem byłoby dokładnie odwrotnie - bardziej by się opłacało kupić psa w hodowli która nie mnoży psów gdzieś na boku niż zgarnąć za pisiont z giełdy. Ty masz lepszego psa a hodowle zarabiają, win-win.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Psy Darii i tak są poza wszelkimi rankingami, to może nie odnośmy się do nich. Pomyślmy o innych graczach ;)

Może ta propozycja nie jest najlepsza, ale myślę, że nie można podchodzić do niej w taki sposób, że nie damy nic nikomu, bo i tak psy Darii będą najlepsze. One już takie są. A dodając % dziedziczenia doświadczenia dajemy bonus innym graczom. Skorzystają ci, co zechcą. Skorzystają ci, którzy mają nowe rasy, rasy "zapomniane", nowi gracze. Oczywiście skorzystają też psy rankingowe (z ograniczeniem), ale one i tak już są w rankingu.

Z pewnością tą propozycję trzeba jeszcze przemyśleć, może jest nas za mało, by zauważyć wszystkie za i przeciw?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Dziedziczenie doświadczenia dotyczyłoby wszystkich psów bez wyjątku, tylko argumentem na "nie" są właśnie psy Darii - dlatego napisałam, żeby wziąć pod uwagę także korzyści dla innych graczy, bo nie tylko ona hoduje psy.

Ponieważ jedyna osoba. która zabiera konstruktywny głos na "nie", porównuje psy jednej graczki z całą resztą psów i uznaje, że skoro ta jedna zyska dużo, to nie ma sensu dawać nic nikomu, dlatego zaproponowałam "oddzielić" Darię :rolleyes:

I teraz mam takie pytania : Czy gdyby jej psów nie było w grze, ta propozycja miałaby sens? Czy wtedy również pojawiłaby się ogromna różnica miedzy psami? Czy nic nie dałoby dodanie punktu do doświadczenia (lub charakteru) dziedziczonego przez szczeniaki tym, którzy chcieliby z tego skorzystać (czyli zapisywaliby psy do konkursów) ? Dałam "tak" w tej ankiecie, ale nie jestem pewna, czy propozycja jest trafiona czy nie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Można ewentualnie dać lepszy start rasom zacofanym - np. rasom 200-300 przy 100 pkt. doświadczenia dać +4, 300-400 - +3, 400-500 - +2, 500+ - +1?

No i oczywiście to nie tak, że ta rasa ma +3 do końca, a tamta od razu +1, bo już się wybiła - dla wszystkich psów niech będzie tak samo to liczone.

 

Paws, wydaje mi się, że według tamtego pierwszego pomysłu hodowlanki prosperowały by lepiej na konkursach XD

 

Robię nową ankietę na temat doświadczenia związanego z nabijaniem charakteru.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Przeglądając tą stronę akceptujesz naszą politykę prywatności. Przeczytaj więcej: Polityka prywatności